Thursday, December 30, 2010

Cap Harimau part 2

1st of all, Nak ucap tahniah kat Skuad bola sepak Malaysia yg telah berjaye menjulang Piala AFF Suzuki Cup buat kali pertame... Actually byk bnda yg berkaitan ngan Harimau ngan peristiwa nie haha... Meh aku citer...


1st, bg sesaper yg xtau, name Piala AFF Suzuki Cup, dahulunya adalah "Piala AFF Tiger Cup", tyme tu si Tiger brand arak tu r yang taja piala nie... Last tyme diorg taje tahun 2002 r.. Nampak kan.. kan ade kaitan ngan "Tiger", disitu haha...

Skang xdah... Skang Suzuki plak taja... Start 2004 smpi r skang...  Sbb tu name dye "Piala AFF Suzuki Cup"

Mane tau.. sok luse Maggie plak taje... Jdik r "Piala AFF Maggie Cup"!!! mcm nie.. hahaha =)
Comfrm sape yg mnang dpt stock maggi setahun hahaha
Harimau Muda Remaja :p
2nd... Gelaran bg skuad bola sepak negara tu sendiri... Ade yg panggil "Harimau Muda", ade yg panggil "Harimau Malaya"... Xkisah r korg nak panggil pe pun.. janji sokong Malaysia... Jgn tetibe TERsokong "Si Garuda" sudah hehe


3rd, Logo Persatuan Bola Sepak Malaysia tu sendiri.. Korg tgok r... Dari akar umbi diorg dah gune  logo "Harimau"... Kesimpulannya... Malaysia nie berkait rapat r ngan harimau... 

Smgt Malaysia tu same ngan smgt sang Rimau yg kuat tu hendaknya... =)



Stop pasal Skuad Harimau Malaya tu... Meh aku nk smbung ckit pasal "Cap Harimau" =)

 
Pam Minyak ESSO
Ha... Nie r, Petrol Esso... Diurg gunekan Harimau sbgi icon diorg... Saper pki minyak Esso nie, kete or motor korg leh lari laju mcm harimau... =)
Skang, market pam minyak nie dah jatuh r, klu dulu.. tyme aku kecik2.. klu bapak aku isik minyak kat Esso... mesti ade hadiah... Sticker Harimau ke... Key-chain Harimau ke... Skang xde dah...
Dan.. Setau aku, skang nie Esso ngan Mobil dah bergabung... Ye kot.. hehe 
 
Korang tgok r... Harimau pun ade bank... Korg bler ag?? haha  Nie Maybank... Kalau x silap aku r, name pnuh dye... Malayan Bank... Aku rase r.. Bank nie r pling top kat Malaysia...

Asal xde duit je carik rimau, buat ape??? Cucuk duit r gune kertas keras (Kad Bank) hehe Gune kad bank lain pun main sental je kat bank rimau nie, xkisah r kna cas seringgit, janji duit kuar... tu r yg korg slalu buat kan? =)


Saparan Budak2..
Nie Kellogg's Frosted Flakes... Bnda nie pun nak gune icon Rimau gak... Tujuan utamanyer nak tarik perhatian budak2 r, bior diurg merengek sruh mak diurg blikan bler nampak bnda nie kat supermarket, "mak nak nie, nak nie... nak jugak!!!! nak jugak!!!!!... hahaha
 
Biase r budak2... Mudah terpengaruh kan =) Tp... bnda nie mmg sedap klu mkn tyme sarap.. Tyme aku kcik2 dulu, xdenyer aku dpt menjamah bnda alah nie... Aku pun paham family aku susah tyme tu...
 
Tp.. bnda alah nie xdpt mnandingi Kellog's Corn Flakes... Tol x??? Mak korg pun ade gune corn flakes buat kuih raye... kan2??? =) 
 
 
 
Ha... Tgok nie... Jata Negara Malaysia pun ade Harimau.. Nampak gagah kan???
Tanah Tumpahnya Darahku... I LOVE U MALAYSIA!!! =)
 
Nie Jata Negeri Johor... Tempat aku lahir N dibesorkan... Pun ade Harimau gak.... Sirus... nampak gagah gak kan??? hehe  
 
Johor Gagah Berani... mcm sape? Mcm aku r, mcm sape ag!!! hahaha
I LOVE U JOHOR!!! =)
 
 
Dalam kalendar Cina pun ade tahun Harimau gak... N tahun 2010 yg bakal berakhir nie mrupakan tahun Harimau... 
 
Amik kesempatan r kat sini utk ucap Slamat tinggal kat Tahun Harimau & Slamat Datang kat Tahun Arnab =) 
 
Last Words
Ckup r aku rase mngarut pasal Rimau nie... Aku tulis entry nie... Just 4 fun je... Sorry r klu ade org xske or  rase boring ngan bnda nie...  =)

Aku mmg tertarik r ngan binatang sekor nie... xtau nape... Kalau boleh bela... dah lame aku bela... Leh r buat pluk tyme aku tidur t hehe  Tp... aku xde r obses gler mcm mamat kat sblah nie ^_^


 
p/s : Kalau de orang tanye name aku sape? mesti aku jawab, "Name aku Hisyam"...
       Xkan r aku nak jawab, "Nama aku Tiger" plak hahaha
       Peace!!!!
 
 
 
 
 
 

2 comments: