Saturday, January 29, 2011

1000

Ape yang 1000???

Duitkah???

Chips Poker kah?

Seribu Kali Cinta kah? Hahaha


Actually.... aku just nak bagitau yang blog aku dah dikunjungi lebih dari 1000 kali!!!!! =)


Hahaha.... Mungkin biase bagi orang lain.... Tapi besor maknenyer bagi aku yang baru nak berkecimpung dengan dunia Blogging nie....

Aku dah lame ade niat nak buat blog.... Asyik bace blog orang je.... Teringin gak nak ade blog sendiri.... So... Terlahirlah "Nukilan  Harimau Jantan" nie mase semestar break bulan doblas aritu =)

1st entry aku haritu "Cigar Is The Best Medicine For A Guy".... Banyak makne tersurat dan tersirat dalam entry tu.... Tu r satu-satunyer entry paling aku rase puas biler dapat post =)


Kenape saye nak buat blog?

Kenape aku nak buat blog??? Sebab utama... untuk suke-suke je.... Sirius... tak de sebab lain... Kalau boleh nak buat satu blog yang boleh buat orang have fun biler bace...

Sesetengah orang memang fully serious dalam berblogging nie... Kirenyer full tyme job r... Ade gak... yang jadikkan sumber pendapatan... Letak iklan banyak-banyak, cukup bulan ade income.. (Masyuk tu)...

Tapi aku tak.... Janji aku hepi sudah =)

So... Ape yang perlu aku buat???
  1. Aku try buat entry yang "Umum".... Kira sumer boleh bace r... Tak kira umur, jantina, asal, agama, bangsa, bahasa N so on.. hahaha   Bukan "Umum" tu... Maksud umum kat sini... aku try buat entry yang kurang hal peribadi... Kenape??? Tak semua orang suke dengar probs kite... (sebab tu aku tak suke citer probs kat orang)...
  2. Bahasa : Bahase pulak... Aku cenderung gune bahasa aku sendiri aku... Banyak r slang JOHOR yang aku gune dalam blog nie... 
  3. Gaya Penulisan : (Skema giler!!!) hahaha Gaya penulisan pulak... bersahaja.... Main lepas je... Takde nak tapis-tapis.... Memang lahir dari hati yang suci.... (nak muntah!!!) ahaha
  4. Idea : Idea mesti r original beb... Ape yang terpikir dalam paleotak tu r aku tulis.....
Ape yang buat blog korang "Fouls"???

Ape yang fouls??? Maksud aku.. something yang buat blog korang di ushar sekali je or orang tak berape minat nak ushar....

1st of all, nie cume pendapat individu aku... Ape yang aku rase biler bukak sesetengah blog... Al-maklumlah, aku nie baru lagi... Just nak menyatakan pendapat r...

  1. Lagu Yang Tak Boleh Pause/Stop : Tension gak dok kalau bukak blog lagu tak boleh pause/stop, yelah... mane tau lagu tu tak kena ngan jiwa kite ke... Sesetengah orang suke reading tanpa music... so mengganggu dah tu.... Lebih-lebih lagi kalau buka New Tab blog yang same, so... lagu tu akan main serentak... Memang haru-biru r.... Tension dok....
  2. Tak Boleh Right Click : Nie pun satu hal gak, macam aku sendiri, suke bukak New Tab dalam sesuatu blog, banyak gak blog yang tak boleh right click, takut orang copy paste kot karya agung diorang... Tapi... Tu hak individu... Hak tuan punyer blog... So... Suke hati dye r hahaha
  3. Pop-up Iklan : Tengah layan blog tetibe kuar iklan, so mengganggu r..
  4. Banyak sangat iklan : Dah macam surat kabor Metro pun ade dah biler bace sesetengah blog, banyak sangat iklan dok, rimas =)
Tu je kot... Tak baik kritik orang banyak sangat... Yang cakap nie pun bukan perfect sangat~ =)


Last Words

Tujuan utama terlahirnyer entry nie untuk wish TQ sangat-sangat kat sape-sape yang sudi jadi My Follower tak kire r secara terang-terangan or gelap-gelapan hahaha

Tanpa korang, takkan cukup angka 1000 tu!!! hehe Nie yang naikkan semangat untuk terus berblogging nie =)

Ade gak member-member yang pesan suruh selalu update!! TQ u all... Paling kurang pun aku update blog seminggu sekali =p Kalau ade mase, aku try update k~


p/s : Target lepas nie, Capai 10 000 orang pengunjung!!!! Hahaha
Peace!!! =)

No comments:

Post a Comment