Thursday, January 20, 2011

Senyum

Hari Jumaat, 20 Januari, lebih kurang jam 1 pagi... Aku dengan member aku si Zuhdi kuar dari UM, nak carik minyak masak ngan sos.... Mane nak carik kedai runcit pagi-pagi buta nie...

So.. Kitorg try r kat 7E.. Area Pantai Dalam... Nasib baik ade jual.... Sampai kat kaunter.... Aku tgok cashier tu boleh tahan r... Freehair, Cute N so on.... macam nie...


Nie Emily Mortimer, aku minat kat dye nie sbb dagu dye yg lekuk tu r... Tapi bukan dye nie yang aku nak citer Hehe =)

Sambung balik... Beratur jap 2-3 orang, si Zuhdi tu pun de sekali.. sampai turn aku... Aku letak r RM5, aku tau dah barang yang aku beli bernilai RM 4.95....

Aku tengok cashier tu tak senyum langsung.... Datang bulan ke ape minah nie??? (dalam hati je r :p) Dengan selambe aku cakap r... "Kak, senyum r sikit" =) Tapi... dier buat tak tau je... Dahlah sepatah haram pun tak cakap... peh! hampeh giler minah nie...

Bukan r aku nak ngurat dye... Tapi.. Kalau dah name keje cashier tu, senyum r kat pelanggan... Aku tak tau r kalau dier pikir aku nak ngurat dye ke ape... Tolonglah... Kalau aku nak ngurat kau... Aku cakap awal-awal haha :p

Pastu dier bukak mulut... "Erm... sory r... xde 5 sen r.. " (duit baki)

Aku?? Ape lagi... Aku cakap r "Tak pe r kak, simpan je 5 sen tu buat naik haji", aku senyum kat dier, terus aku blah! ahahahah Terpaku dye kat situ... Padan Muka!  :p

Bukan pe... Tak luak kot kalau dye senyum... bukan kat aku je... means.. kat sumer pelanggan yang lain... Kalau aku g 7E kat MUOR tu... Tyme masuk 7E je (semua r)... Diorg ucap Selamat Datang! dan bagi senyuman selebar-lebarnye.... kalah yang jage pintu kat hotel tu.... =)


Macam tu r... Keje jumpe banyak orang kene r rajin bagi senyuman... Kalau tak nak... baik keje belakang tabir je macam keje kilang ke... buat kuih kat umah ke... jage anak jiran sebelah ke... haish...


Senyum je r... Tak susah kot... Senyum tu kan sedekah... Tak yah nak kuar duit, kuar tenaga, korban masa..... Just Senyum je.... Bukan berat pun...  Kan nampak lebih cantik kalau senyum... =)

Meh ushar pic-pic senyuman menawan (dirembat dari FB) :p

Encik Zakuan Razak a.k.a Zack (dak Melaka)

Encik Zul Husni a.k.a Atuk (dak sentul)

Encik Yunus a.k.a Apan (my rommate)

Encik Hafizi a.k.a Gujie Ruizo (dak Langkawi)

Encik Syamsul a.k.a Gagau (dak Johor)

Encik Anuar (dak Johor gak)

Habis Sang Jantan.... Meh ushar pic sang wanita pulak :p











Tak lupa gak kepade warga D300!!! =)
Kami Suka Senyum =)


Last Words
Banyak benda positif yang berlaku biler kite senyum... Orang suke kat kite...mudah rapat ngan kite... Sejuk je hati tengok orang senyum... lagi-lagi senyuman yang menawan or menggoda! hahah

Korang tak rugi pape pun kalau senyum, bahkan dapat pahala lagi... Tapi jangan senyum lebih-lebih pulak... Kang orang salah anggap.... Susah gak nanti.... =)

"Senyumlah Selagi Korang Masih Mampu Untuk Senyum" =)


p/s : Sebelum senyum pastikan gigi korang bersih dari benda asing, contoh lada N so on!!!! hahaha =)
Peace!!!!

2 comments: