Saturday, January 8, 2011

Pontianak Itu Cantik

Boring pulak malam minggu nie, takde projek.. just lepak bilik je... Yelah, setelah penat seharian bermandi-mande di Sungai Gabai bersame kawan-kawan yang mude-mude haha... Ok.. aku try nak citer something =)



Actually... Aku minat giler kat pontianak!!! haha Means bukan pontianak yang terbang-terbang tu, aku ske pontianak yg dah kna paku, yg dah jdik mcm org biase... cun giler!!! ahaha Macam nie...
Ayu Giler kan??? =)


Kenape aku suke pontianak??? Mungkin orang kate giler... tapi... Taste masing-masing kan!!! ahaha Best gak kalau dapat awek si pontianak nie, t die leh men tukor-tukor ikut suke dye je camnie... haha

Dipetik dari citer Ponti Anak Remaja... Liyana Jasmay tu bai!!! =)

Boleh r die protect diri die sendri nanti.... Yelah, mane-mane jantan nk try ushar atau kacau-kacau die, die boleh tukor muke camni, comfirm-comfirm jantan tu lari!!!! ahahah Boleh gak protect aku sekali nanti :p

Sebab 1 : Ade Taring
Taring!!! Aku cair r tengok pontianak punyer taring!!! Bagi aku... Taring tu buat die nampak seksi!!! haha First tyme jatuh cinta kat gurl yang ade taring, mase tgok citer Van Helsing, kan ade vampire gurl dalam cerite tu.. korang tak tengok?? Tak pernah tengok?? Meh ushar pic nie...


Seksi x?? =)
Tu dia..... Sirius dok, aku cair tgok taring 2 batang tu!!! Kalau die nak geget tengkuk aku, aku rela je!!! haha   Bagi aku... taring tu ade something daye penarik r... Alah.. kat bumi yang nyate nie... ade gak gurl yang bertaring tapi... pendek r.... Meh ushar cikit....

Avril Lavigne

Adriana Lima

Nie aku tak tau saper.. haha Cute gak die punyer taring =)
Amacam?? Nampak seksi tak gurl ade taring?? Tapi... Pontianak kat Mesia nie macam takde taring je?? =) Kalau aku jumpe gurl ade taring panjang macam pontianak, terus aku suruh mak aku masuk meminang!!! haha

Sebab 2 : Tak Tua
Kalau tgok kat citer-citer pontianak, pontianak yang dah dipaku, TAKKAN TUA!!!! Best giler, korg taknak bini korang tak tue-tue? Mantain je! haha :p

Tak tue dan nampak natural.... wah! Tak payah r abiskan duit kat barang make up, pencuci muke, pelembap, nak wat facial r, krim anti kedutan r, nak makan kacip fatimah r, kopi super power r hahahaha


Kalau mantain camtu, mesti r hati suami nie sejuk je, comfirm-comfirm tak cari len dah, pandang gurl len pun takmo dah... haha Kalau berani, g r carik gurl len, tak dicekiknyer kau sampai mati!!! =)

Dahlah tak tue, tak mati pulak tu, even korang dah mati sok, bini korang (pontianak) tak mati ag, pastu die kawin lain, padan muke kau!!! ahahah 

Sebab 3 : Istimewa
Ape maksud istimewa kat sini? Manusia biasa, nak de something special... taknak ade orang len yg same or lebih daripada diri sendiri... Dengan bahase mudahnyer... Nak berbeza dari orang laen or nak lebih dari orang laen, kan2?

Yelah, kalau r aku ade awek pontianak, comfirm-comfirm r takde sape boleh lawan aku haha Tak kisah r awek kau artis ke, orang kaye ke.... Cukup r aku ade pontianak yang orang len takde =)

Tapi.. Jangan terperanjat r kalau tyme nak pakaikan awek rantai leher, tengok-tengok ade paku kat tengkuk dye, pastu gatal-gatal nak cabut, bertukor jdik pontianak yg tak berape cun kang, sape nak jawab haha





Sebab 4 : Boleh Terbang
Pontianak kan boleh terbang, boleh r aku sruh si pontianak nie bawak aku terbang sekali, tak yah lalu jalan jem, susah nak carik parking.. haha

Aku teringin gak nak rase terbang.. Macam best je tengok citer orang yang boleh terbang macam superman, iron man, x-men, cicakman....Eh... Cicakman mane boleh terbang!!!

Nak carik tempat dating pun tak payah susah-susah, dating je atas pokok, comfirm-comfirm takde orang kacau.... tapi.... Berani pulak orang nak kacau pontianak tengah dating haha


Sebab 5 : Terpengaruh Dengan Filem
Harini banyak betul cter pontianak yang kuar.. Maksud aku pontianak boleh hidup ngan manusia... Boleh ke macam tu?? Kang tengah fokus dengor lecterur membebel sorang-sorang kat depan, tengkuk korang kena terkam dek pontianak, tak ke naye namenyer?? =)

Cter twilight nie.. Takkan korang tak pernah tengok kan?? Nie spesies vampire... Boleh hidup sekali dengan manusia... Siap pergi universiti untuk belajar lagi tu... Ramai kan gurl-gurl yang cair ngan mamat Edwar Cullen nie....

Aku suke ade satu scene si Cullen nie bawak balik awek dye balik umah, lepas tu ade banyak giler topi yang orang pakai tyme grad tu digantung kat dinding, kirenyer dier dah grad banyak kali r, sebab die kan tak tue-tue... Cool!!!

Family si Cullen (vampire) nie pun leh terime dier kapel ngan manusia biase... Dan diorg biasekan diri untuk hisap darah haiwan dan bukan darah manusia.. Pastu mamat nie Sparkling biler kna cahaya matahari... Wah!!! =)



Nie telefilem Malaysia, Pelakon pun mantap-mantap, si Liyana Jasmay ngan Lisa Surihani tu... Tapi ramai yang kater filem nie cube nak tiru filem Twilight..... Bagi aku r, biar r nak tiru ke ape.. Biase r orang Melayu... kalau ade benda baru nak naik... Bukan nak support... makin nak jatuhkan ade r... Haish....


Jalan citer ok r, pontianak boleh hidup sekali dengan manusia di bumi yang nyata nie, macam-macam ragam r biler pontianak bergaul dengan manusia =)

Cute giler Liyana Jasmay dalam citer nie!!!! Meh ushar thriller dier...
Tgok sampai abis tau!
Hahaha Cute kan part last tu =)


Kalau tak ok, takkan r siap ade mini series kat astro pas filem nie ditayangkan..

Ade gak thriller dye, meh ushar...
Mantap kan??? Ditambah pulak dengan OST cter nie "Selamat Malam-Faizal Tahir"

Nie pulak, para pelakon citer nie...


Pontianak Kampung Batu nie aku tengok kat astro Prima kalau tak silap aku time cuti aritu.. Jalan citer dier boleh tahan r... Lain dari yang lain r... Tapi ending die macam ade hampeh sikit r..

Nie salah satu scene, Si Erra Fazira nie jadik pontianak, sblah tu anak dye, pontianak gak, kna pakai payung tyme siang sebab takut terbakor bile kena cahaya matahari... :)

Kalau rase-rase nak tengok citer nie.. Boleh download r kat You-Tube... G r ushar sane...


Last Words
Nie kire citer-citer yang takkan tercapai r, mane mungkin aku dapat kapel or kawin dengan pontianak haha

Xkira r orang nak cakap ape pun, yelah.... orang lain sibuk minat kat artis, atlit sukan, aku pulak minat kat pontianak, kire ok r kan??? =)

Tapi... sirius nie sumer pengaruh filem r nie, mane de pontianak leh berubah jadik manusia, kalau orang jumpe pontianak, comfirm-comfirm r terus cabut lari!!!!

Aku hope gak, xdapat kat bumi yang nyata, dapat dalam mimpi pun ok gak, mimpi kawin or kapel dengan pontianak!!!!! Amin... hahaha


p/s : Kalau ade kenal mane-mane gurl yang ade taring panjang macam pontianak, jangan lupe kenalkan kat aku k!!!!  hahaha =)
Peace!!!!

No comments:

Post a Comment